Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 5. juni 2013

Melkesjokoladekrem

Melkesjokoladekrem passer godt som fyll til kaker og topping på cupcakes. Legger her ut en oppskrift som jeg stadig bruker. Dette er egentlig samme type krem som jeg tidligere har vist som smilkrem, sitronfluff og krem med Walters mandler. Den består av valgfri sjokolade som smeltes i fløte, avkjøles og piskes opp neste dag.

Til denne kremen brukte jeg:
6 dl kremfløte
200 g melkesjokolade

Smelt sjokoladen i fløten over svak varme, må ikke koke.
Settes i kjøleskapet over natten
Piskes neste dag opp til luftig krem, og er da klar til bruk.

2 kommentarer:

  1. Hvor lenge skal det piskes? Er bare rennende her etter 15min pisking.

    SvarSlett
  2. Er bare snakk om sekunder... Kan du ha kokt fløten under oppvarming/smelting?

    SvarSlett