Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

tirsdag 4. juni 2013

Oreokrem

Oreokrem er en ostekrem med hakkede oreokjeks som passer godt som kakefyll. Egentlig er denne oppskriften ment som topping til oreo-cupcakes, men jeg valgte å bruke den som fyll i en sjokoladekake.

150 g mykt smør
400 g melis
2 ts vaniljesukker
200 g Philadelphia
2 ss melk
2 pk Oreo-kjeks, hakket i småbiter

Pisk sammen smør, ost, vaniljesukker og melis til en jevn krem. Ha i melka. Bland godt så den blir luftig. Rør inn kjeksbitene. Kremen er nå klar til bruk.

6 kommentarer:

  1. Hva er mykt smør?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du lar det bli romtemperert, blir det mykere å piske.

      Slett
  2. Du har en skrivefeil siden der står det ost isteden for melk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner ikke helt hva du mener - Philadelphia er jo en ost...ikke melk :-)

      Slett
  3. Kan man fryse en kake med denne kremen i ?

    SvarSlett
  4. Har ikke prøvd det, men det burde gå greit for kremen...men kjeksbitene blir vel helt myke kanskje?

    SvarSlett