Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

mandag 30. april 2012

Jentene lager lørdagsgodt


På lørdag skulle jentene mine ordne lørdagsgodtet, og vi ble raskt enige at sjokolade var tingen.

Vi smeltet 2 store plater Freia Melkesjokolade over vannbad, og brukte silikonformer å støpe sjokoladen i. Først la de litt mini-smarties i formene, før de helte over litt sjokolade. Deretter drysset de over enda mer mini-smarties, og avsluttet med enda mer sjokolade.

400 gram sjokolade og noen esker mini-smarties holdt akkurat til disse to formene, og det ble både hunder og hjerter. Og sjokoladen forsvant raskt - hadde jo en fetter på besøk, som visste hvor i kjøleskapet sjokoladen befant seg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar