Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 1. desember 2013

Sjokolademakroner

170 g melis
100 g siktet mandelmel
1 ss kakao
90 g eggehvite
2 ss sukker
Sikt sammen melis, mandelmel og kakao.
Pisk eggehviten luftig, og tilsett sukkeret. Fortsett å vispe til du får en blank marengsmasse.
Vend inn det tørre til det blir en jevn røre.
Sprøyt ut rundinger på et bakepapir, ca på størrelse med en 5-kroning. Jeg brukte en sprøytepose uten tip.
La kakene tørke på stekebrettet i minst 45 minutter, men ikke mer enn 2 timer.
Stekes nederst i ovnen på 150 grader i ca 12-14 minutter. Overflaten skal være lys, mens bunnen skal slippe bakepapiret hvis du prøver å løfte de. Avkjøles.
Til fyll i disse har jeg brukt Nugatti Melkesjokolade. Blir utrolig godt! Kan bruke andre sjokoladekremer også, bare fantasien stopper en når det gjelder fyll i makroner. Philadelphia med melkesjokolade er også et enkelt og godt fyll.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar