Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 29. mai 2013

Stort firkantet sukkerbrød

Har fått mange henvendelser på oppskrift til et stort og firkantet sukkerbrød. Har tidligere lagt ut en grunnoppskrift på sukkerbrød, der en selv kunne regne seg frem til mengde ingredienser avhengig av antall egg. Her har jeg brukt 9 egg. Sukkerbrødet har jeg laget i en regulerbar kakeform, som jeg denne gangen satte størrelsen til ca 29x29 cm.

9 egg
400 g sukker
8 ss potetmel
3 dl hvetemel
1-1,5 ts bakepulver

Pisk egg og sukker til luftig eggedosis
Bland inn det tørre til en jevn røre
Stekes ved 160 grader midt i ovenen, ca 55 minutter. Avkjøles.

Dette sukkerbrødet ble brukt til denne dåpskaka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar