Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 12. februar 2012

Dots-dessert



Oreokake har blitt veldig populært, så tenkte å prøve å lage den i porsjonsstørrelser. Hadde bare Dots-kjeks tilgjengelig, så det ble en Dots-dessert istedet for en Oreo-dessert.

- Grovhakk en pakke Dots-kjeks.
- Lag Toro lys sjokolademousse etter anvisning på pakken, og sett i kjøleskapet.
- Pisk 2 kremost naturell sammen med 2,5 dl melis.
- Pisk 3 dl fløte til krem sammen med 2-3 ss sukker.
- Bland halvparten av kremen med ostemassen.
- Fordel kjeksbitene i 12 porsjonsglass, gjerne vanlige stettglass. Ha over litt mousse, litt ostemasse, litt mousse igjen, og topp deretter det hele med litt krem. Ha over litt kakestrø, sjokoladesaus eller hakket kjeks som pynt.

Denne desserten holder til 12 porsjoner. Kjeksen blir myk hvis den står lenge i kjøleskapet, så smaker best nylaget. Lurt å gjøre klart alt på forhånd, slik at det bare er å fordele desserten i glassene rett før servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar