Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

fredag 17. juni 2011

Gormitikake

En kul liten herremann på 6 år la inn bestilling på Gormitikake. Da var det bare å brette opp ermene, og prøve å finne ut hva Gormiti i det hele tatt var, for å få litt inspirasjon. Hadde jo hørt om Gormiti, men det har aldri vært stor interesse for det her i huset. Den unge herremannen stilte selv med figurer, så var det bare for meg å bake, pynte og dekorere.



Kaka er laget av to runde sjokoladekaker oppå hverandre, med rullekaker som tårn på sidene. Trukket og laget pynt i MMF. Gormitifigurene er leker, og rød lava er Freia sin kakegele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar