Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

tirsdag 28. juni 2011

Dagens bakst...


Dagens bakst går til sommeravslutningen i barnehagen til snuppene mine. Ble sjokoladekake med sommerfugler etter min eldste prinsesses ønske, og noen små søte Oreo-kjeks vi fant i butikken. Hun har nemlig svært så ofte medbestemmelsesrett på kakepynting, og deltar mer enn gjerne. I dag ble det pynting mens hun var i barnehagen, men etter hennes "befaling".


Oppskrift på denne kaken, finnes lenger ned på siden. Fremgangsmåten på sommerfuglene er også tidligere beskrevet. De røde hjertene er stukket ut i MMF, tørket og sprayet med perlemorglans. Når de er tørket har de nærmest uendelig holdbarhet. Kjekt å alltid ha et lite lager av kakepynt å ta av når det trengs, for det trengs visst hyppig her i huset...

Nå drar vi på ferie i 2,5 uker, så blir vel bare bakst langs veien vi får innta, noe a la dette kanskje? Hva er det Biltema ikke har?? Ha-ha, det verste var at den var god også...Denne fikk jeg av mannen da han hadde vært på Biltema og rukket Sørlandsparken rundt, mens jeg hadde en aldri så liten tur inne på Stoff og Stil og sørget for at bilen ble full hjem også denne gangen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar