Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 25. juni 2011

Bryllupskake



Denne helga har jeg hatt bestilling på bryllupskake, en lilla tre-etasjes. Litt spennende om den var like hel da den skulle spises, for den måtte fraktes først litt i bil, så litt i båt og avsluttes med en tur på firhjuling før den nådde målet. Satser på at brudgommen er forsiktig med labben på sisteetappen...

Kaka er sjokoladekake med bringebærmousse og sjokoladekrem, trekk og all pynt i MMF.

Bildet gir et optisk bedrag, for alle kakene ser like store ut. I virkeligheten er de 20 cm, 24 cm og 28 cm i diameter.


Nederste etasje


Midtetasjen


Toppetasjen, med hjerter i tørket MMF sprayet med perlemorspray, istedetfor det vanlige brudeparet.

2 kommentarer:

  1. Hvor lenge kan denne kaken stå før servering?
    Må mmf trekkes før servering eller kan den trekkes å stå i kjøleskap et døgn?

    SvarSlett
  2. MMF holder seg veldig godt, denne er laget dagen før servering. Husk bare å oppbevare kaka i kakeeske av papp så den ikke blir "svett".

    SvarSlett