Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 14. juni 2014

Rosa og brune makroner med Nugatti

 
170 g melis
100 g siktet mandelmel
1 ss kakao (ikke til de rosa)
90 g eggehvite
2 ss sukker

Sikt sammen melis, mandelmel og evt kakao.
Pisk eggehviten luftig, og tilsett sukkeret. Fortsett å vispe til du får en blank marengsmasse.
Vend inn det tørre og evt ønsket farge til det blir en jevn røre.
Sprøyt ut rundinger på et bakepapir, ca på størrelse med en 5-kroning. Jeg brukte en sprøytepose uten tip.
La kakene tørke på stekebrettet i minst 45 minutter, men ikke mer enn 2 timer.
Stekes nederst i ovnen på 150 grader i ca 12-14 minutter. Overflaten skal være lys, mens bunnen skal slippe bakepapiret hvis du prøver å løfte de. Avkjøles.
 
Fyll to og to som er like store med Nugatti Melkesjokolade. Bør ligge i kjøleskap til neste dag, så blir de skikkelig seige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar