Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

lørdag 1. juni 2013

Dåpskake

Har flere ganger laget putekaker til dåp, og får stadig spørsmål om oppskriften. Oppskriften avhenger veldig av ønsket størrelse på kaka, men legger her ut en oversikt over hva som skulle til for å lage akkurat denne kaka:

- 2 pk Piano vaniljekrem a 0,5 liter
- 1/2 kg bringebærsyltetøy
- 1,5 liter kremfløte (piskes med litt melis)
- 1,5 porsjon rosa marsmallowsfondant
- 1/2 porsjon hvit marsmallowsfondant
- litt hudfarget fondant til babyen
- spiselig lim, sommerfugler, perler etc etter eget ønske

Har i tidligere innlegg vist (her og her) fremgangsmåten på hvordan denne type kake skal lages.

Det blir endel kake som skjæres bort for å få frem putefasongen. Pleier bare legge det på et lite fat og dekke med krem, så blir det en egen liten kake. Er beregnet nok krem til også denne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar