Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

torsdag 6. juni 2013

Sjokoladekake med oreofyll og melkesjokoladekrem

Ble litt rosa kaker her i helga når 4-åringen skulle feires. Her har jeg laget en sjokoladekake fylt med oreokrem. Kaka er dekket med en porsjon melkesjokoladekrem, før den er trukket i MMF. Melkesjokoladekremen er luftig og fløtebasert, og derfor ikke like "mektig" som smørkremen med melkesjokolade som jeg ofte bruker til barnekaker. Rutemøsteret oppå er laget med en lang linjal, der det er limt på en sølvkule med spiselig lim i hvert "kryss".

Oppskrifter på kake, fyll, krem og MMF finner du ved å klikke på linkene over. Har egne innlegg på de, så valgte å ikke gjengi oppskriftene her.

Denne kaka bør lages en dag før den skal spises. Oppbevares i kjøleskap.

1 kommentar:

  1. Du lager så fine kaker, og det er så inspirerende å besøke bloggen din. Jeg brukte din oppskrift på sukkepasta til en kake jeg lagde til mine foreldres gullbryllupsdag, og den var utrolig god å jobbe med. Så tusen takk for at du deler med oss andre :)
    Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett