Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

onsdag 4. juli 2012

Sofies osteiskake

Sofie på 6 år har her bakt sin helt egen osteiskake, uten hjelp fra voksne. Oppskriften er nesten samme som på osteiskaken i forrige innlegg, men hun eksperimenterte litt på  fremgangsmåten, til alt hell. Dette er derfor en osteiskake som er svært lett og lage, og ikke minst svært rask...

ca 100 g Bixit eller Digestive kjeks
3 egg
1,5 dl sukker
1 ts vaniljesukker
300 g Kremost Naturell
3 dl fløte

Knus kjeksen, og dryss i bunnen av en springform på ca 22-24 cm.

Bland resten av ingrediensene i en bolle, og pisk med maskin til det får en tykk og kremet konsistens.
Ismassen helles oppi forma, dryss på litt pynt, og sett den i fryseboksen minst seks timer. Bør tas opp igjen av fryseren 1/2-1 time før servering.

Sett gjerne plastark (sånne til overhead) inni forma før du heller i ismassen, så løsner isen lettere etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar