Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 14. juli 2013

Brownies

Her kommer oppskrift på en seig og saftig brownies. Disse er veldig enkle å lage! Alt blandes bare sammen for hånd.
 
150 g smør
3 dl sukker
1,5 dl hvetemel
2 ts vaniljesukker
4 ts kakao
2 egg
 
Smelt smøret og avkjøl litt. Bland sammen det tørre. Ha i eggene, og rør til slutt inn smøret. Helles i bakepapirkledd form på 20x30 cm.
Stekes ved 200 grader i 20 minutter. Viktig at den ikke stekes for lenge, den skal se litt uferdig ut når den tas ut av ovnen. Avkjøles i forma.
Et lite melisdryss er fint som pynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar