Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 10. juni 2012

Dåpskake - igjen

Denne helga var det kake til barnedåp som stod for tur. Disse søte kjolene har det blitt mange av, men faktisk flest til gutter. Som vist på bildet ble det denne gangen til ei jente som heter Adele.

Kaka er sukkerbrød fylt med vanilje og bringebær, kremfløte, og et trekk av marsmallowsfondant. Har tidligere vist hvordan denne kaka lages, og det finner du her.

Sukkerbrødet er laget av 10 egg, og det går med rikelig med vaniljekrem og bringebær. Bruker 1,5 liter kremfløte og 2 porsjoner med hvit MMF og en halv porsjon med farget. I tillegg bruker jeg spiselig lim til å feste pynt og bokstaver med, men du kan også bruke melis/icing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar