Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

tirsdag 29. august 2017

Belgiske vafler

Har fått belgisk vaffeljern, og det måtte testes. Oppskriften vi testet med, er hentet fra Det søte liv, og var veldig gode. Oppskriften gav ca 18 vafler. Vi toppet de med Nutella, kremfløte og sjokoladestrøssel.

300 g smør
5 store egg
500 g sukker
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
 3 dl melk
600 g hvetemel

Smelt smøret.  Pisk egg og sukker luftig. Bland i smeltet smør, bakepulver og vaniljesukker. Ha så i melk og til slutt melet (ikke rør mer i deigen enn nødvendig for å få alt blandet). Det skal bli en nokså tykk deig!
Stek vafler i belgisk vaffeljern.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar