Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

fredag 7. oktober 2011

Red Velvet Whoopie Pie


Red Velvet er en klassiker som rund kake, men kan lages i mange varianter. I dag fant jeg og småjentene en pakke Red Velvet cupcakemix godt gjemt i kjøkkenskapet vi ville gjøre en vri på; vi lagde Red Velvet Whoopie Pie, og de ble myke og saftige. Skal sies at de ikke kunne måle seg med originalen, men passet fint på en helt vanlig fredag med barnehagefri.

For å lage disse kakene trenger du:
- en pakke Red Velvet cupcake mix fra Mølleren
- smør
- vann
- hvetemel
- kremost naturell
- melis

Rør 35 g mykt smør, kakemiksen, 35 g hvetemel og 0,75 dl vann jevnt med en mikser. Settes i topper på 2 bakepapirkledde stekebrett (10 stk pr brett). Husk at de flyter utover, så ha god avstand mellom. Stekes ved 180 grader i ca 8 minutter. Avkjøles.

Til glasuren tok jeg 100 g kremost naturell, ca 30 g mykt smør, ca 100-150 g melis og toppingmixen. Vispes kraftig med maskin. Legg kakene sammen to og to med glasur mellom, og de er klare til servering. Oppbevares i kjøleskap. Smaker best samme dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar