Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

torsdag 23. juni 2011

Pannacotta


Så var st.hansaften for i år over, og enda flere kalorier inntatt... Lagde Pannacotta til dessert, en fantastisk italiensk dessert, med masse kremfløte og vaniljestenger. Den er enkel å lage, og smaker himmelsk. Og veldig praktisk å servere, den kan nemlig lages 1-2 dager før servering.


Pannacotta (6 porsjoner)
7,5 dl kremfløte
1 vaniljestang
100 g sukker
6 gelatinplater

Legg gelatinplatene i kaldt vann ca 5 minutter. Kok forsiktig opp kremflløte, sukker og vaniljestenger (snitt den, og ha også frøene oppi gryta). Ta ut vaniljestengene når det koker, og bland i gelatinen. Helles i porsjonsformer. Jeg pleier bruke vanlige stettglass.

Som bærsaus har jeg kjørt jordbær med litt melis til en jevn bærsaus i blenderen.

Verdt å prøve....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar