Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

torsdag 17. oktober 2013

Sjokoladedyppede jordbær

 
De utenlandske jordbærene smaker ekstra godt med litt sjokolade. Her er det to 4-åringer som med litt hjelp har stått for dagens dessert.
 
Smelt ønsket sjokolade og litt smør over vannbad. Vi brukte kokesjokolade, siden vi ikke hadde melkesjokolade tilgjengelig. Fungerer helt fint det også.


Jordbærene dyppes i smeltet sjokolade, og legges til "tørk" på et bakepapir. Fort gjort å lage - og fort gjort å spise.... Holder seg greit i kjøleskapet til neste dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar