Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

fredag 12. oktober 2012

Sjørøverkake


Igjen skulle det bakes en sjørøverkake med Kaptein Sabeltann som styrmann, denne gang til en treåring. Kaka består av en sjokoladekake stekt i stor langpanne, litt sjokoladesmørkrem og godteri til pynt. Seilene er laget i papir og brent litt rundt kantene. Havet er sitrongele som er tilsatt litt blåfarge.

Lenger nede på siden ligger en trinn-for-trinn-beskrivelse av hvordan denne type kake lages, og det innlegget finner du også ved å trykke her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar