Velkommen til min kake-blogg

Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte. Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Legger også ut litt "trinn-for-trinn"-beskrivelser.

Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Jeg driver ikke noe hjemmebakeri, bakingen er for meg kun hobby til eget og kjentes bruk. Det betyr at jeg derfor ikke tar på meg bakeoppdrag...

søndag 30. september 2012

Hello Kitty kake


Hello Kitty kaker faller alltid i smak hos småjenter. Det er ikke vanskelig å lage, og fremgangsmåten får du nedenfor. Her pynter Kitty-ansiktet opp en kremkake med vanilje og bringebær, trukket i rosa marsmallowsfondant. Ønsker du ikke å bake og trekke kake selv, går det jo fint an å bestille en kake uten pynt fra et bakeri, og så stå for Hello Kitty-pyntingen selv. Det går også fint å bare lage ansiktet på en vanlig langpannekake, feks en sjokoladekake.

Finn et motiv i passende størrelse du ønsker å bruke.

 
Legg matpapir over, og tegn rundt ansiktet til figuren. Klipp ut.
Kjevle ut en liten bit marsmallowsfondant, sukkerpasta eller hvit marsipan. Legg malen til ansiktet over, og skjær ut med et pizzahjul.

Legg biten med utskjært fondant oppå en valgfri kake.
Øyne og værhår er tegnet på med melis farget med kakaopulver og litt svart farge, mens øynene er gul melis.
Har laget en liten rosett istedetfor sløyfen Hello Kitty pleier å ha på det ene øret. Har brukt bokstavutstikkersett til navnet, men her kan du også fint skrive på med melis om du ikke har bokstavsettet. Noen sommerfugler, litt småblomster og noen hjerter pynter også opp litt på kaka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar